WNIOSKI I SKARGI – TRYB ROZPATRYWANIA

  • Sprawy zgłaszane do wychowawców i nauczycieli przez Uczniów i Rodziców wyjaśniane są na bieżąco.
  • Dyrektor po otrzymaniu informacji o jakimkolwiek naruszeniu w porozumieniu z wychowawcą, pedagogiem lub/ psychologiem przedszkolnym ustala plan postępowania w celu wyjaśnienia i załatwienia sprawy.
  • Pamiętajmy, że wiele spraw możemy wyjaśnić poprzez rozmowę. Przedszkole jest placówką otwartą na potrzeby dzieci , rodziców, środowiska lokalnego.

Sposób przyjmowania i załatwiania spraw

Zagadnienia związane z przyjmowaniem interesantów i załatwianiem spraw w urzędzie regulują w szczególności przepisy:

  1. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1148 ze zm.);
  2. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę − Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 60 ze zm.);
  3. ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty  (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1481 ze zm.);
  4. ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. − Karta Nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 967 ze zm.);
  5. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.).

Główne zasady załatwiania spraw przez Przedszkole nr 1 im. Krasnala Hałabały w Grodzisku Maz. ul. L. Zondka 5:

  • zgodnie z obowiązującymi przepisami i powszechnie przyjętymi ogólnymi zasadami,
  • terminowo, bez zbędnej zwłoki,
  • sprawy są załatwiane w formie pisemnej i elektronicznej.

Przyjmowanie korespondencji

Korespondencja kierowana do Przedszkola nr 1 w formie wniosków, podań czy skarg  przyjmowana jest w formie:

  • pisemnej – sekretariat przedszkola
  • pisemnej – poczta tradycyjna na adres : Przedszkole nr 1 im. Krasnala Hałabały w Grodzisku Maz. ul. L. Zondka 5 , 05-825 Grodzisk Maz.
  • elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: agnieszka.michalowska@grodzisk.pl maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami, możliwy do przesłania za pomocą poczty elektronicznej, wynosi 25 megabajtów (25MB);

Zgodnie z ww. art. 63 § 2 K.p.a. treść kierowanej korespondencji pisemnej jak i elektronicznej powinna zawierać co najmniej wskazanie:

  • osoby, od której pochodzi (imię i nazwisko),
  • adresu (kod pocztowy, miejscowość, ulica, nr domu, nr telefonu),
  • przedmiotu sprawy, której dotyczy.

Pisma niezawierające tych danych są pozostawiane bez rozpoznania.

Istotnym warunkiem załatwiania sprawy jest przedstawienie przez zainteresowaną osobę przedmiotu sprawy i odpowiednich dokumentów. Przedszkole nr 1 im. Krasnala Hałabały w Grodzisku Mazowieckim załatwia sprawę niezwłocznie jeżeli posiada wszystkie informacje potrzebne do jej załatwienia lub gdy nie jest wymagane zebranie dodatkowych danych, wyjaśnień lub dowodów, bądź też spotkania się ze specjalistami /pedagog, psycholog, logopeda/ lub z wychowawcami grupy, bądź z Radą Rodziców Przedszkola lub rodzicami danej grupy.

Sprawy są załatwiane najpóźniej w terminie jednego miesiąca od dnia złożenia pisma wraz z dokumentami, gdy zachodzi potrzeba przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego (z wyłączeniem przepisów określających inne terminy na załatwienie sprawy). Dotyczy to zarówno spraw załatwianych w drodze decyzji administracyjnych w pierwszej lub drugiej instancji, jak również innych spraw związanych z zakresem działania naszej placówki.

W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej, termin jej rozpatrzenia co do istoty albo w inny sposób jej zakończenie, wynosi dwa miesiące od dnia wniesienia sprawy do Przedszkola nr 1 im. Krasnala Hałabały w Grodzisku Mazowieckim .

Od decyzji dyrektora Przedszkola nr 1 w Grodzisku Maz. w sprawach wynikających z nadzoru pedagogicznego przysługuje odwołanie do Kuratora Oświaty w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem dyrektora Przedszkola nr 1 w Grodzisku Maz.

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie obowiązków przez pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych Przedszkola nr 1 w Grodzisku Maz. oraz naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Zanim złożymy skargę warto pamiętać o zasadzie zachowania drogi służbowej, czyli kolejności w wyjaśnianiu spornych spraw:

Etap I

wychowawca grupy lub nauczyciel przedmiotu/ w pierwszej kolejności powinno się zgłosić sprawę bezpośrednio do osoby, której sprawa dotyczy lub do wychowawcy;

Etap II

dyrektor przedszkola/ jeśli sprawa w dalszym ciągu pozostaje nie wyjaśniona;

jeśli sprawa nie zostaje wyjaśniona w terminie lub rodzic nie zgadza się z jej wynikiem sprawa przekazywana jest za pośrednictwem dyrektora przedszkola do:

Etap III

Organ Prowadzący – Gmina Grodzisk Maz. ul. Kościuszki 32A

Etap IV

Organ sprawujący nadzór pedagogiczny / Kuratorium Oświaty w Warszawie ul. Aleje Jerozolimskie 32A

***

Dyrektor lub upoważniony przez niego wicedyrektor przyjmują interesantów w sprawach interwencji, skarg i wniosków po uprzednim umówieniu telefonicznym z sekretariatem przedszkola.

Interesantów i korespondencję (wnioski wraz z dokumentacją) przyjmuje sekretariat

Przedszkola nr 1 im. Krasnala Hałabały w Grodzisku Maz. ul. L. Zondka 5

w godzinach 8.00 – 16.00.

Przedszkole nr 1 im. Krasnala Hałabały w Grodzisku Maz. nie udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą tradycyjną i elektroniczną, która nie spełnia wymogów określonych w art. 63 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.).

 

 

Skip to content